Post Media Magazine

Περιοδικό Χωρίς Διαφημίσεις
Μπορεί στην εποχή μας να ακούγεται σαν σύνομο ανέκδοτο, ο Μανώλης Ανδριωτάκης όμως φαίνεται πως έχει βαλθεί να αποδείξει το αδύνατο. Φανταστείτε μια ομάδα από ανατρεπτικές πένες, τόσο από το χώρο της παραδοσιακής δημοσιογραφίας όσο και από τη χώρα των blogs, εικονογραφίσεις από νέους ταλαντούχους γραφίστες/εικονογράφους/εικαστικούς, πολύ προσεγμένη και καλοσχεδιασμένη έκδοση από τον Σάκη Στριτσίδη, με μορφή βιβλίου-περιοδικού (bookazine) και θεματολογία γύρω από την πολύ κρίσιμη, και για ευνόητους λόγους αποσιωποιημένη, σχέση μεταξύ των media και της διαφήμισης και έχετε το Post Media Magazine.

Το Post Media είναι ένα περιοδικό, μια επιθεώρηση ανεξάρτητης δημοσιογραφίας που θα εστιάσει στα Μέσα, στην Τέχνη και την Πολιτική, στην κοινωνία και την κατανάλωση μέσα από ένα κριτικό πρίσμα που θα αναδεικνύει προτάσεις καθώς και καθετί άξιο, που θα μπορούσε να προταθεί ως διέξοδος απ’ την πολυεπίπεδη σημερινή κρίση. […] Μια ανεξάρτητη επιθεώρηση του Παρόντος. Και μαζί: ένας χώρος ελεύθερος από διαφημίσεις.

Φυσικά δεν είναι το πρώτο ούτε το τελευταίο περιοδικό χωρίς διαφημίσεις, αν και αυτή τη στιγμή εγώ δεν γνωρίζω άλλο πέρα από κάποια φανζίνς και περιοδικά ειδικού περιεχομένου (λογοτεχνικά ή επιστημονικα). Μη μου πείτε για Οδηγητές και παρόμοιες σαχλαμάρες, αυτά είναι εξολοκλήρου διαφημιστικά φυλάδια των κομμάτων τους! Όμως πέρα από το πόση σημασία έχει για ένα περιοδικό να μην έχει διαφημίσεις κατά τη γνώμη μου είναι λάθος να προβάλετε ένα περιοδικό σε σχέση με το τι δεν έχει. Και ειδικά το συγκεκριμένο.

Ομολογώ πως η πρώτη μου επαφή με το Post Media σε ένα ράφι βιβλιοπωλίου δεν ήταν και η καλύτερη δυνατή γιατί πέρα από την καλή εμφάνιση και τους γνωστούς αρθογράφους το μάτι μου έπεσε και στην τιμή του. 9€ είναι ένα υψηλό τίμημα μάλλον για να απαλλαγείς από το θόρυβο των διαφημίσεων σε ένα περιοδικό. Κι όμως μετά από μερικές μέρες το ξανασκέφτηκα όταν κατά τύχη ψάχνοντας για ένα θέμα έπεσα πάνω στο blog του περιοδικού κι αφού διάβασα μερικά πράγματα η περιέργειά μου νίκησε την τσιγκουνιά μου και αποφάσισα να του δώσω μια ευκαιρία. Κι έκανα πολύ καλά!

Το Post Media είναι ένα περιοδικό με περιεχόμενο, από την πρώτη έως την τελευταία του σελίδα, με αναλύσεις και κριτικές που ακόμα κι αν δεν συμφωνείς σε όλα μαζί τους μπορείς να αναγνωρίσεις την αξία των επιχειρημάτων τους και κυρίως είναι ένα περιοδικό που μερικά πολύ απλά ερωτήματα σε βάση στη διασικασία να αναρωτηθείς για μερικά πραγματάκια που θεωρείς ή σε έχουν μάθει να θεωρείς δεδομένα…

Γιατί ακόμα πρέπει να πληρώνουμε τα υπόλοιπα προϊόντα κι όχι την ενημέρωσή μας; Γιατί η δουλειά του δημοσιογράφου να δίνεται στο κοινό δωρεάν; Άραγε με αυτό τον τρόπο δεν υποβαθμίζεται στη συνείδηση του κόσμου ο ίδιος ο δημοσιογράφος και οι εργασίες του; Πώς θα εμπιστευθεί ο αναγνώστης, ο θεατής, ο ακροατής, ένα δημοσιογραφικό κείμενο όταν γνωρίζει πώς ίσως και να είναι προϊόν υποβολής; Πώς θα ανακτηθεί η χαμένη αξιοπιστία του Τύπου, όταν τα πάντα είναι πλέον είναι συναλλαγή;

Μετά από τα δύο πρώτα τεύχη μπορώ να πω πως είμαι φαν του Post Media, πέρα από όλο το σχεδιασμό που μου αρέσει πάρα πολύ και νομίζω προβάλει την ταυτότητα και τις αξίες του περιοδικού με τον καλύτερο τρόπο οι αγαπημένοι μου αρθογράφοι είναι ο Νίκος Σμυρναίος και η Niemandsrose κι ειλικρινά ανυπομονώ για το επόμενο!

Λοιπόν, Post Media, καλοτάξιδο!

Tip: Στην Πολιτεία βρίσκεις το Post Media Με 6,75€!

Υποσημείωση

Προσωπικά θεωρώ την διαφήμιση εργαλείο. Ούτε καλή, ούτε κακή. Με τρομάζει ομώς κι έμενα η καθολική της επιρροή σήμερα, τόσο σαν γραφίστα όσο και σαν πολίτη. Ο Τύπος από την άλλη (όπως τον ξέρουμε σήμερα) δεν πιστεύω πως είναι δυνατόν έχει μέλλον δίχως τη διαφήμιση. Είναι απλά ένα επιχειρηματικό μοντέλο βασισμένο πάνω σε αυτή, όχι μόνο τα Free Press. Απλώς αυτά είχαν το θράσος να πούνε τα πράγματα με το όνομά τους. Δυστυχώς δεν πιστεύω πως ένα καλοσχεδιασμένο περιοδικό, με ωραίες εικονογραφίσεις, καλό χαρτί ακριβές φωτογραφίσεις, και κυρίως καλοπληρωμένους αρθογράφους είναι εφικτό να καλύψει τα εξοδά του από την τιμή του, όσο υψηλή κι αν είναι αυτή. Δεν γνωρίζω αν το Post Media το καταφέρνει αυτό – μακάρι!

Το κρίσιμο για μένα είναι η ισορροπία. Πως θα κρατήσεις την ακαιρεότητά σου και θα κάνεις καλά τη δουλειά σου μέσα σε ένα περιβάλλον που δεν διάλεξες εσύ κι ούτε μπορείς να το αλλάξεις από τη μια μέρα στην άλλη. Οι συμβιβασμοί είναι αναπόφευκτοι, το θέμα είναι το ποιους συμβιβασμούς θα επιλέξεις να κάνεις και ποιους θα απορίψεις. Εκεί θα κριθείς.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s