Keep advertising and advertising will keep you

Η νέα διαφημιστική καμπάνια για το ουίσκι Dewars φαίνεται να είναι απλά το τελευταίο παράδειγμα αυτής της νέας μόδας – lifestyle που έχει μεγάλη πέραση στην άλλη άκρη του Ατλαντικού και εξαπλώνεται γοργά. Κεντρικό της σύνθημα είναι: Less pain, more gain!

Ξαφνικά φαίνεται πως η καταναλωτική Δύση έχει αρχίσει να νιώθει ενοχές για όλη αυτή την ακαταλόγιστη σπατάλη, καταλαβαίνει πως όσο περισσότερο καταναλώνει, τόσο περισσότερο απομακρύνεται από το καταναλωτικό πρότυπο που της προβάλλουν και ψάχνει απεγνωσμένα να βρει κάποιο νόημα στη ζωή της. Απόδειξη αυτής της τάσης είναι η ολοένα και αυξανόμενη αμφισβήτηση του σημερινού προτύπου ζωής και των αξιών του, λένε οι υποστηρικτές του νέου lifestyle.

Αποκορύφωμα αυτής της νέας μόδας – προβληματισμού είναι οι τρελές πωλήσεις του βιβλίου του Timothy Ferriss, The 4-hour Workweek! O Ferriss φαίνεται (δεν έχω διαβάσει το βιβλίο) να πιστεύει πως η πολύ δουλειά τρώει τον αφέντη και προτείνει τρόπους και παραδείγματα διαχείρισης του εργασιακού χρόνου, έτσι ώστε δουλεύοντας λιγότερο να κερδίζεις περισσότερα. Το νέο Ελντοράντο!

Πίσω στη διαφημιστική καμπάνια του Dewars, οι εμπνευστές της, στην προσπάθειά τους να προσελκύσουν νέο (και νεαρό – πάντα) καταναλωτικό κοινό στο συγκεκριμένο brand, αναδημιούργησαν τη φιγούρα του Sir Thomas Robert Dewar (ο οποίος έναν αιώνα νωρίτερα είχε κάνει την οικογενειακή τους επιχείρηση, παγκόσμιο brand και τον εαυτό του εκατομμυριούχο) ως τον εκφραστή αυτής της νέας τάσης μέσα από την φιλοσοφία του για τη ζωή, την οποία ονόμασε Dewarism.

Ο Tommy Dewar λοιπόν, που μας παρουσιάζεται σαν Salesman and Free Thinker, έγραφε λέει μικρές παρατηρήσειςδηλώσεις μέσα από την εμπειρία της ζωής του, όπως: Sometimes doing nothing is doing something”, “ Leave for tomorrow what you can’t do today”, If we are here to help others, I often wonder what the others are here for”, “If you do not advertise, you fossilize”, “Sometimes a step forward needs a step back”, και άλλες τέτοιες χαριτωμένες φρασούλες οι οποίες μπορεί να μην ξεπερνούν το επίπεδο της αμπελοφιλοσοφίας αλλά είναι ότι ακριβώς χρειάζεται για μια διαφημιστική εκστρατεία!

Έτσι ο Dewar-ισμός, από αστείο μεταξύ φίλων, έγινε φιλοσοφία και κίνημα, το νόημα του οποίου συνοψίζεται στη φράση: Suffering is not the key to success! Μάλιστα στην ιστοσελίδα της καμπάνιας μπορείς να μάθεις και τον όρκο καθώς και το τελετουργικό για να γίνεις κι εσύ ένας Dewar-ιστής.

Πέρα από το αστείο του όλου θέματος, το πόσο ψεύτικη είναι τελικά όλη αυτή η δήθεν αυτοκριτική του σημερινού προτύπου ζωής αποτυπώνετε στον υπότιτλο του βιβλίου του Ferriss: Escape 9 – 5, live anywhere and join the new rich! Ναι, μπορεί να αμφισβητείται το πρότυπο ζωής (δηλαδή το πρότυπο κατανάλωσης που αγοράζουμε καθημερινά από τα media) αλλά όχι (ποτέ αυτό) το υπέρτατο και αναμφισβήτητο κριτήριο της επιτυχίας: τα λεφτά! Τα υπόλοιπα είναι βιτρίνα…

p.s. ο τίτλος του post προέρχεται κι αυτός από μια ακόμα “αξιομνημόνευτη” φράση του Sir Tommy!

Upd. Σκέψου το κι αλλιώς… Μέχρι τώρα σου πρήξανε  τα @@ να τρέχεις σαν μαλάκας να τα προλάβεις όλα, στο κυνήγι του καταναλωτικού ιδεώδους, κάνεις υπερωρίες, παίρνεις δάνεια, βγάζεις πιστωτικές, κι ύστερα τρέχεις περισσότερο και πάλι απ’ την αρχή. Και ξαφνικά σου λένε: μεγάλε κούλαρε! Κάνε χαλαρός τη δουλειά σου, γύρνα στο σπιτάκι σου ήρεμος και κάτσε να απολαύσεις τη ζωή παρέα με ένα Dewar’s! Ρε δε γαμιέστε…

Advertisements

One response to “Keep advertising and advertising will keep you

  1. Οι διαφημιστές δίνουν πραγματικά σπουδαίες μάχες στον πόλεμο της διαφοροποίησης των brands μεταξύ τους, και το κλειδί για την επιτυχία τους είναι ένα: authenticity. Όσο πιο πολλά πρότυπα προβάλλονται, τόσο πιο γρήγορα ο καταναλωτής αποδεσμεύεται από αυτά, κι όσο πιο γρήγορα ο καταναλωτής αποδεσμεύεται από αυτά τόσο πιο πολλά πρότυπα υπάρχει η ανάγκη να προβληθούν. Φαύλος κύκλος, ή μήπως μια πορεία με τελικό στόχο την απόλυτα στοχευμένη διαφήμιση: την διαφήμιση για τον ένα.

    Όπως και να ‘χει, το πραγματικό ερώτημα είναι το πόσο εμείς ορίζουμε τον εαυτό μας μέσα από τα πρότυπα που καταναλώνουμε; Είναι μια μεγάαααααααλη συζήτηση αυτό…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s