Γκρίνιες…

Γκρίνια 1:
35άρης κουλουριασμένος κάτω από την ομπρέλα θαλάσσης μιλάει στο κινητό με κάποιον από την Αθήνα. Ήταν την προηγούμενη εβδομάδα, τις μέρες που έψηνες αυγά στην άσφαλτο από τη ζέστη… «Άσε, καλύτερα είσαι εσύ εκεί στην Αθήνα.» (χωρίς κανένα ύφος αστεϊσμού) Εγώ άρτι αφιχθείς στα «άγια χώματα» της Γλυφάδας δεν είχα προλάβει να απλώσω ακόμα την πετσέτα όταν τον κοίταζα καλά καλά. Και δεν ήξερα αν το αίμα μου έβραζε λόγω του ήλιου ή εξαιτίας αυτών που άκουγα. Αλλά βλέποντας τη σύζυγο δίπλα του σαν να πέρασε η όλη φάση από το μυαλό μου: αυτή ήθελε διακοπές σε νησί, για παράδειγμα στην Κέρκυρα (καθόλου απίθανο να ήταν στην καταγωγή Κερκυραία), αυτός ήθελε είτε κάπου κοντά, είτα τσάμπα σε κάποιο συγγενή του. Μη μου πείτε ότι δε σας έχει συμβεί κάτι τέτοιο…

Γκρίνια 2:
Τέσσερις μαντραχαλαίοι, λίγο μεγαλύτεροι από εμένα όπως του έκοψα, κάθονταν στο διπλανό τραπεζάκι. Ο ένας, αυτός που φόραγε ένα μπλουζάκι με το σήμα του Άρη (καλά έκανα και τον κοίταζα με μισό μάτι από την αρχή) άρχισε να σιγοτραγουδά κάτι που ήλπιζα ότι θα ξεχνιόταν γρήγορα. Από το «βας βας…» στο «σχιζοφρενή…». Και με τη συνεπικουρία των υπολοίπων να περνάνε από τα αυτιά μου και τα υπόλοιπα αστέρια της γνωστής εκπομπής. Τελικά και να θες δε μπορείς να ξεφύγεις.

Γκρίνια 3:
Σε όχι και τόσο πολύκοσμη παραλία της ΒΔ Κέρκυρας και κάτω από τον ήλιο που σε τσουρουφλίζει μια 30+ να μιλάει στο κινητό: «Ε σαν Κέρκυρα δε λέει και τίποτα…». Για να ακουστεί η επόμενη φράση, από τα χείλη μου αυτή τη φορά: «ετούτοι εδώ θα με τσαντίσουν ρε γαμώτο…». Μωρή παλιοσαβούρα, που ο κώλος σου είναι μεγαλύτερος από τη Σπιανάδα (είναι και μεγάλη πλατεία η Σπιανάδα, έτσι;) άντε κάνε μας τη χάρη και πήγαινε παραπέρα, που μου θρονιάστηκες και μπροστά μου με την ομπρέλα σου… (εντάξει τη δεύτερη φράση δεν την είπα ακριβώς, αλλά στο κιχ έφτασα…).

Γκρίνια 4:
Δε μπορούν να μην τα ακούσουν και οι συμπατριώτες μου. Στο σουπερμαρκετ δύο μεσήλικες συζητούν με αφορμή μια ταμπέλα, για έργα που ποτέ τους δεν τελειώνουν. Σε γενικές γραμμές ακούς τα ίδια τετριμμένα που ακούς σε κάθε ανάλογη περίπτωση… «μας κοροϊδεύουν… και εμείς τους ψηφίζουμε… και όλοι ίδιοι είναι… και τι να κάνεις… και αυτά δε γίνονται πουθενά στην Ευρώπη… και τα τρώνε…». Το ερώτημα όμως είναι αφού όλοι παραδέχονται την κατάσταση και τα γνωρίζουν, τότε γιατί τη συντηρούν; Τι να κάνεις; Άμα στην ηλικία σου δεν έχεις καταλάβει τι πρέπει να κάνεις τότε δεν είναι δικό μου πρόβλημα. Αλλά αυτό που δε λες είναι ότι κι εσύ υπομένεις μόνο και μόνο γιατί ψάχνεσαι να επωφεληθείς… Να ξέρεις πάντως ότι πραγματικότητα είναι αυτή που διαμορφώνουμε…

Γκρίνια 5:
Ρε γαμώτο αυτό που νιώθω με το deja vu προσώπων δεν έχει προηγούμενο. Όπου και να πάω θα έχω αυτό το αίσθημα ότι κάπου τα ξέρω μερικά πρόσωπα. Δύο συμβαίνουν, είτε πράγματι δε μπορώ να αναγνωρίσω κάποιους παλιούς γνωστούς που σήμερα τους ξανασυναντώ αλλαγμένους ή έχω πρόβλημα… Να πριν λίγο είδα στο δρόμο μια που κάτι μου θύμιζε. Σκέφτηκα ότι έφερνε σε κάποια που είναι στη σχολή μου σε μικρότερο έτος, αλλά δεν είμαι καθόλου σίγουρος για αυτό. Και το ότι με σχολίασε στη διπλανή της κάτι μπορεί να σήμαινε. Όπως και να έχει ήμουν με αυτοκίνητο εκείνη την ώρα και έχασα την οπτική επαφή…

One response to “Γκρίνιες…

  1. (Γκρίνιας συνέχεια…)
    -Στο δρόμο: “Ο κατμαν είναι φοβερός. Γελάει όλη η Ελλάδα μαζί του…”, λέει ο τύπος που περνάει δίπλα μου…
    -Στο σπίτι: “Ο αδερφός μου είδε τον Παρασκευά. Τον τραβηξε και στο κινητό…”, με πληροφορεί κατενθουσιασμένη η ξαδέρφη μου…

    Κοιτάχτε να δείτε, δε θα μου κάνετε εμένα τα νεύρα τσατάλια. Με αυτούς γελάσαμε μια, δύο, τρεις, πέντε, δέκα, είκοσι φορές… Δεν υπάρχει τίποτε άλλο σε αυτή τη χώρα για να ασχοληθούμε; Φτάνει πια… Από ένα σημείο και μετά κάτι δεν πάει καλά… έχουμε ξεπεράσει ένα όριο… δεν πάει άλλο… όχι άλλο κάρβουνο, που λένε. Αλλιώς με βλέπω να παίρνω τα μπαγκάλια μου και να την κάνω για αλλού….

Leave a Reply

